2019-01-07
Onze nieuwe werkplaats in Heule draait op volle toeren. Amper enkele maanden na de lancering van de ruim 2.000 vierkante meter grote loods is het alle hens aan dek. Letterlijk: zo werken we momenteel aan onderdelen voor de stormvloedkering in Nieuwpoort én aan stempelramen voor de Parijse metro.
Nee, het opwarmen van de aarde zullen we niet op ons eentje tegenhouden. Maar de Noordzee tegenhouden, dat moet wel lukken.
Momenteel werken we mee aan een nieuwe stormvloedkering die gebouwd wordt in Nieuwpoort. In onze werkplaats bereiden we de nodige profielen voor door middel van stiftlassen. Eenmaal klaar verhuizen de liggers naar de werf aan zee om ter plaatse te monteren. Onze experten zorgen samen met de klant voor het nodige laswerk en de installatie ter plekke. Ook dienen er lange buispalen tot wel 22 meter aangepast te worden in onze werkplaats
Het Parijse metronetwerk is in volle uitbreiding. Tegen 2030 is de Métropolitain goed voor 200 kilometer nieuwe sporen en 68 nieuwe haltes. En daar werken we graag aan mee. We creëerden stempelramen om een van de bouwputten van de nieuwe tunnels te beveiligen.
Dat een bouwput van een metrolijn hoge eisen verreist en een precieze uitvoering, is een understatement. Bovendien is er voor de opdracht een strakke deadline. Op vraag van de opdrachtgever wordt het volledige project gemaakt volgens EN1090-2 klasse 3, inclusief de nodige opvolging en NDO. Wekelijks inspecteert de opdrachtgever de kwaliteit van de werken.
Ook in het atelier in Sint-Eloois-Winkel beweegt er heel wat. Onlangs kregen we het order toegewezen voor de constructie van een kraanportiek. Totaalgewicht? 32 ton.
Benieuwd hoe onze experten jouw project vooruit helpen?
We bekijken graag samen met jou de mogelijkheden. Contacteer ons.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Meer weten over het gebruik van uw e-mailadres?
Volg ons op